kapitel8 ~ Ellen Degeneres

Kates perspektiv

klick

hon lade på.
"toppen" mumlade jag.
"Äsch, hon kommer över det" tröstade Justin.
"Vad är klockan?" frågade jag för att byta ämne.
"Klockan är... HALV ETT!"
"Shit, nu måste vi åka!"
"klä på dig, jag går ner och startar bilen sålänge!"
Han sprang ner för trappan och ropade "skynda" till mig.
Jag tog fram en tröja och ett par Jeans, och klädde på mig.
jag kladdade snabbt på lite mascara och sprang ner till bilen.
"Skitstressad och du hinner ändå göra dig vackrare än nånsin" sa han och log när jag kom ner.
Vi satte oss i bilen och åkte iväg.

                                                                         *
När vi kom dit, gick vi in och där stod Ellen och fixade håret med hårspray.
"Hej! Det är du som är Kate, va?" frågade hon och log mot mig.
"Ja" svarade jag kort.
"Hej Justin!" sa hon och kramade honom.
"Tjenare Ellen, det var längesen sist!"
"Ja, det var ju det". Sa hon och skrattade.
"50 sek kvar till tagning!" ropade någon.
"Okej, jag går ut dit först, och sen kommer den här dörrn," sa hon och pekade på en dörr längre bort, "att öppnas, och då kan ni väl kanske hålla handen, och sen sätta er i fotöljerna" sa hon.
"Visst" sa jag och Justin samtidigt.
"15 sek!" ropade någon igen.
"Justin, jag kan inte göra det här" sa jag och fläktade med armen.
"Jodå"sa han och kysste mig på munnen. Ellen log mot oss och gick ut. Dörrarna stängdes.
"Måste vi göra det här..?" frågade Justin.
"Mmm.." Mumlade jag.
"Synd.." mumlade han mot mina läppar.
Just då öppnades dom stora dörrarna.
Jag slet mig loss från honom. Mina kinder började brinna, men vi tog varandras hand, och gick emot Ellen.
"JUSTIN BIEBER!" skrek alla i publiken och började bokstavlig talat att gråta, snacka om töntigt...

Ellen DeGeneres perspektiv

"Hej!" sa jag och kramade Kate och sen Justin.
Dom satte sig i varsin fotölj, och alla i publiken blev tysta.
"Så, ni två är ihop, hur länge har ni varit det?"
"Vi började dejta för ungefär 3-4 veckor sen" svarade Kate.
"hur träffades ni då?" frågade jag, och jag visste, att jag var lika nyfiken som fansen var.
"Jag var på väg hem till en kompis" började Kate, "och sen råkade jag knuffa henne, och sen började vi dejta" avslutade Justin.
"Vad romantiskt" sa jag, "en knuff och sen var alla lyckliga i alla sina dar".
Alla, t.o.m Kate, skrattade.
"Justin, du är ju aktuell med din World tour, hur är det?"
"Det känns bra, och det har visat sig att Kate har talang. Så vi ska snacka med Scooter och se om hon kan vara med och sjunga några duetter på WORLD TOUREN." sa han och log stolt mot Kate.
"Nice" sa jag. "Kan du sjunga för oss? Eller ni?"
"Kan vi det?" frågade Justin Kate.
"Vvis-st" stammade Kate.
Justin viskade nåt i Kates öra och hon nickade stelt. Dom ställde sig upp och började sjunga Overboard.
                                                            *De sjunger*
Nät dom var färdiga apploderade alla och mina öon stack.
"Det var vackert!" sa jag och gick och kramade dem.
"GRUPPKRAAAAM!" skrek alla i publiken.
"Tack för att ni kom!" sa jag.
"Tack själv" sa Justin och kysste Kate på munnen. Dörrarna öppnades och dom sprang ut, hand i hand.
___________________________________________________________________________________________
Vad långt avsnittet/kapitlet blev idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0